ترفند های کامپیوتر
 
 

اگر یک کاربر کامپیوتر عادی باشیم، احتمالا همانند ۹۹درصد از افراد دیگر، یک نرم‌افزار PDFخوان روی سیستم‌مان نصب شده است. اما آیا می‌دانستید که می‌شود بدون نصب نرم‌افزار و تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل کروم اسناد PDF را روی کامپیوتر دید؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 فروردين 1390برچسب:کروم, PDF,نصب شده,ویندوز,Open With,Browse,فیلد,ترفندستان,کامپیوتر,ترفند ویندوز7,ایکس پی, :: 19:25 :: توسط : مهندس مهدوی

محیط Command Prompt یا مفسر دستورات یکی از کلیدی‏ترین بخش‏های ویندوز است که کاربران حرفه‏ای زیاد با آن سر و کار دارند. از این رو دسترسی آسان و سریع به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور طبیعی بایستی در Run عبارت CMD را وارد کرد تا پنجره Command Prompt باز شود و سپس مسیری که مد نظر است را تایپ نمود. این موضوع می‏تواند بسیار وقت‏گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن گزینه Open With Command Prompt به منوی راست کلیک فولدرها را برای شما بازگو کنیم. با این کار و کلیک بر روی این گزینه، بلافاصله Command Prompt با دسترسی مستقیم به آن پوشه باز می‏گردد. از مزیت های این روش این است که از طریق رجیستری ویندوز انجام می‏گیرد و بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز نیز عمل می‏کند.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 25 آبان 1389برچسب:, :: 18:36 :: توسط : مهندس مهدوی

 آیا تاکنون فکر کرده اید که می توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط هایی نظیر کافی نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می توانید با آن سرگرم شوید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 9 مهر 1389برچسب:, :: 8:6 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر تا کنون برایتان پیش آمده به طور تصادفی گزینه خاموش کردن (shutdown) سیستم را انتخاب کرده و پس از آن به طور ناگهانی تغییر عقیده داده اید، قصد داریم در این مقاله ترفند ساده ای برای لغو دستور خاموش کردن توسط ویندوز و به ادامه دادن کار با رایانه به شما آموزش دهیم. توجه : این ترفند برای کاربران خیلی حرفه ای جدید نیست، اما چیزی است که برای آن دسته از کاربران که این نکته را نمی دانند کاملا مفید خواهد بود. سناریو حالتی را در نظر بگیرید که پای رایانه خود نشسته اید، سرتان به کار خود مشغول است یا مشغول هدر دادن زمان در فیس بوک، هستید! ناگهان روی صفحه نمایش پنجره کوکی ظاهر می شود که پیام می دهد که رایانه شما نیاز به راه اندازی مجدد دارد…

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 7 مهر 1389برچسب:, :: 8:1 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‏افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‏افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 3 شهريور 1389برچسب:, :: 10:39 :: توسط : مهندس مهدوی

هیچ شده بخواید فایلی رو در محلی کپی کنید یا بسازید ولی هم نام اون فایل وجود داشته باشه و شما نیز مجبور باشید نام فایل رو تغییر بدید یا عدد و حروفی بهش اضافه کنید که جایگزین فایل قبلی نشه؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 18 مرداد 1389برچسب:, :: 16:19 :: توسط : مهندس مهدوی

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 16:13 :: توسط : مهندس مهدوی

به طور پیش‏فرض در سیستم عامل اوبونتو، دو نوع صدای ورود (Login) وجود دارد. ابتدا پس از روشن نمودن سیستم و وارد شدن به صفحه اصلی ورود و سپس پس از ورود به محیط دسکتاپ، صدای خوش‏آمدگویی پخش می‏گردد. وجود این صدا چندان ضروری به نظر نمی‏رسد. شاید تنها کاربرد این صدا زمانی باشد که شما از یک سیستم قدیمی و کند استفاده می‏کنید و فاصله زمانی بین روشن نمودن تا بالا آمدن سیستم زیاد است و این صدا می‏تواند به عنوان یک هشداردهنده عمل کند. همچنین اگر در یک محیط عمومی باشید، این صدا می‏تواند بیش از پیش آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه غیرفعال کردن دو صدای لوگین در اوبونتو نسخه 10.04 و همچنین نسخه‏های قدیمی‏تر بپردازیم.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 20:12 :: توسط : مهندس مهدوی

آيا تا به حال به اين فكر افتاده ايد كه رايانه ، هر روز ، هفته يا ماه يك كار مشخص را به صورت خودكار انجام دهد . مثلاً ويروس يابي كند ،هارد چك كند يا هر كار ديگري از اين قبيل را انجام دهد . براي اين كار در Control panel وارد قسمت scheduled tasks شويد . براي افزودن به اين كار هاي زمان دار ، دوباره روي Add scheduled tasks كليك كنيد . دكمه Next را فشار دهيد و برنامه اي را كه مي خواهيد اجرا شود ، انتخاب كنيد . سپس با زدن Next وارد مرحله بعد شويد .
در اين مرحله مي توانيد مشخص كنيد كه اين كار را هر روز ، هفته ،هر ماه فقط يك بار ،وقتي رايانه شروع به كار مي كند و يا در موقع Log in كردن انجام دهد . سپس ساعت و تاريخ آن را مشخص مي كنيد . اين كار بخصوص براي ويروس يابي منظم رايانه ، اسكن ديسك براي رفع خرابي هارد و Defragment براي مرتب شدن فايل هاي هر درايو مفيد است

ارسال شده در تاریخ : 25 تير 1389برچسب:, :: 21:57 :: توسط : مهندس مهدوی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 455
بازدید کل : 153371
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1